poniedziałek, 10 października 2016

Relacja z MALAGI

Do Malagi pojechałam tylko z Alice, jako środek transportu wybrałyśmy blabla car. Był to mój pierwszy raz i w dodatku za granicą więc miałam stracha jak to będzie, ale było sympatycznie. Nie ma czego się bać, więc jeśli chcecie podróżować tanio to szczerze polecam :) wyjechałyśmy o godzinie 8, a na miejscu byłyśmy około 10. Szukając kawy, już przeszłyśmy pół miasta. Malaga nie jest taka duża jak myślałam, a właściwie centrum. Jeden dzień spędzony tam, to wystarczająco aby zobaczyć to co najciekawsze:)
Przedstawię Wam nasz plan którym się kierowałyśmy:
1. Kawa na starym mieście
2.Renesansowa Catedral de la Encarnación w Maladze - to jedna z największych hiszpańskich katedr. Zbudowana na miejscu dawnego meczetu, popularna La Manquita, z zewnątrz wyróżnia się wysoką (93 m) wieżą z dzwonnicą (budowa bliźniaczej nigdy nie została ukończona) oraz fasadą z dwoma półkolistymi przybudówkami po jej obydwu stronach wyposażonymi w balkony.
3. Alcazaba czyli ufortyfikowany zespół pałacowy, ktróry jest pamiątką dominacji muzułmańskiej w średniowieczu na ówczesnym terytorium Półwyspu Iberyjskiego. Najstarsze elementy tej budowli pochodzą z XI wieku, są zatem starsze od tych znajdujących się w Alhambrze (Granada). Widoczne z różnych części miasta, pnące się po wzgórzu masywne mury Alcazaby skrywają pałac, dziedzińce, ogrody i obronną wieżę.
4.Teatro Romano - teatr rzymski z I wieku p.n.e., czasów panowania imperatora Oktawiana Augusta. Odrestaurowany zabytek znajduje się u stóp Alcazaby, do której budowy arabowie użyli niektóre z jego elementów (np. kolumny i zdobiące jej bramę kapitele). Ze starożytnego teatru do dzisiejszych czasów przetrwały trybuny, scena oraz miejsce przeznaczone dla orkiestry.
5. Dom Picassa i Plaza de la Merced- to najważniejszy plac miasta głównie ze względu na związek z jednym z największych malarzy XX wieku – Pablem Picasso. Słynny artysta przyszedł na świat w jednej z położonych wokół niego kamienic. W budynku nazywanym Casa Natal de Picasso znajduje się obecnie muzeum poświęcone artyście oraz siedziba fundacji - Fundación Pablo Ruiz Picasso.
6. Muelle UNO - Port w Maladze, i obiad :)
7. Siesta na plaży
8.Wypad na Churros z czekoladą w znanej kawiarni, która tak na prawdę wyglądała jak za czasów PRL :D a przyciągała nie tylko turystów, ale też tuylców.
9.Gibralfaro - Wzgórze oraz znajdujący się na jego szczycie zamek muzułmański (Castillo de Gibralfaro). Fenicka twierdza przebudowana w X wieku za panowania arabskiego emira Abderramana III wznosi się nieco ponad zespołem pałacowym. Rozbudowana w XIV wieku stanowiła koszary wojsk muzułmańskich chroniących Alcazabę przed chrześcijańskimi najeźdźcami.
Schodząc widziałyśmy ze wzgórza gdzie znajduje się zamek, podziwiałyśmy - Plaza de toros de La Malagueta-To jedna z najlepszych aren do walk byków w całej Hiszpanii. Jej budowę ukończono w 1876 roku, reprezentuje charakterystyczny, hiszpański styl architektoniczny - neomudéjar.
10. Kolacja i nocny spacer
11. godzina 23 powrót do Córodby
Zostawiam pare zdjęć więcej!